ylvwes

Pest eller kolera – beauty edition
 Okej, nu är det dags att ta några viktiga beslut om olyckan skulle vara framme. Kommer tyvärr inte ihåg var jag hittade "listan".

Jag har markerat mitt svar i fetstil. Vad väljer du – pest eller kolera?

Skulle du helst...?

Ha en glitterskugg-explosion i din sminkväska

eller

Tappa din foundationflaska i golvet så att den går sönder?

"Jag är alldeles för rädd om mina väskor för att vilja utsätta dem för läckage. Köper hellre en ny foundation eller nöjer mig med CC Cream eller liknande ett tag framöver om kassan är skral."

Få mascara på ögonlocket efter att du gjort klart din sminkning 

eller

skrapa i nagellacket mot något strax efter att du målat naglarna?

"Jag lyckas i princip alltid förstöra mitt nagellack precis efter att jag målat, så det vore en lättnad att "bara" få lite mascara på ögonlocket för omväxlings skull."

Ha läppstift på hela tänderna en hel dag

eller

ha lösfransar som satt dåligt/löst en hel dag?

"Åh. Skräcken. Skulle aldrig vilja gå runt med läppstift på tänderna."

Aldrig kunna måla den perfekta eyelinern igen

eller

aldrig kunna måla de perfekta brynen igen?

"Jag är redan ganska kass på att måla eyeliner så det räcker och blir över och ögonbrynen känns viktigare."

Råka ta sönder ditt favoritläppstift

eller

din favoritögonskugga?

"Det finns inte mycket som är värre (eller ja, allt är ju relativt) än att se en ögonskugga falla till golvet och bli till smulor. Valet är lätt."

Råka rycka loss dina ögonfransar i ögonfransböjaren

eller

vaxa bort ena ditt ögonbryn?

"Fy fan. Sjukt svårt val, men det går ju faktiskt att måla flawless ögonbryn. Känns svårare (och dyrare) att ersätta ögonfransarna."

Gå en dag med klumpiga spindelbens-fransar

eller

med kakig foundation?

"Har läst någonstans att det typ är trendigt med klumpiga fransar och det ser hemskt ut med kakig foundation."

Ha en foundation som är alldeles för ljus

eller

alldeles för mörk?

"Inget av det är speciellt snyggt, men att ha för mörkt ansikte jämfört med halsen ser alldeles för tokigt ut."

Bara få köpa läppstift resten av livet

eller

bara ögonskuggor?

"Ögonskuggor i all ära, men så länge jag får använda mascara för ögonen kan jag klara mig utan ögonskuggor till förmån för läppstift."

För alltid ha avskavt nagellack

eller

för alltid ha ojämnt läppstift?

"Vilket dilemma! Känns dock som att ojämnt läppstift syns bättre och om jag får välja ett nagellack som ser helt okej ut avskaft så väljer jag nagellacket alla dagar, haha."

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress