ylvwes

Och bergen svarade


Nu kommer ett riktigt bra boktips. Jag har precis läst färdigt Och bergen svarade av Khaled Hosseini som även skrivit Flyga drake och Tusen strålande solar.
 
Och bergen svarade är en familjehistoria som börjar med syskonen Abdullah och Pari som skiljs åt som barn och växer upp i helt skilda världar. Khaled Hosseini är en mästare på att väva samman karaktärernas öden och skapar en komplicerad men spännande historia som griper tag i läsaren. Boken speglar till viss del också Afghanistan, hur kriget började och hur det har påverkat folket.
 
Jag älskar språket i boken och hur karaktärerna får liv. Trots att de är många lyckas Khaled Hosseini hjälpa läsaren att hålla reda på allt utan problem.
 
Jag ska inte avslöja så mycket utan rekommenderar er att läsa boken. Jag hade svårt att sluta läsa varje kväll, samtidigt som jag ville "spara sidor" till nästa kväll.
 
sandra

Åh älskade tusen strålande solar eller vad den nu heter på svenska haha. Får spana in denna också. Tack för tips!

Svar: Ja, han skriver så bra! Varsågod :)
ylvwes

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress