ylvwes

Heal the world
 
Alltså USA vad händer? På riktigt?! Jag orkar inte. Kom genast att tänka på den här låten när jag möttes av det tragiska beskeded i morse. Världen är nämligen trasig och måste bli hel igen. Men hur?
 
USA har alltså röstat fram en rasistisk, sexistisk galning till president och ett av världens viktigaste ämbeten. Det är helt sjukt och jag önskar att det bara var en (mar)dröm. De byter alltså ut en empatisk och trovärdig Obama mot en elak clown, typ. Visst har Hilary Clinton en del skelett i garderoben, men hon verkar långt mer kompetent och sympatisk än Donald Trump. Trump vill (för att bara nämna ett par exempel) bygga en mur mot grannlandet Mexico och förbjuda rätten till abort. Eh. Varför backa bandet typ 50 år tillbaka i tiden? Jag förstår inte. Det har gått helt galet fel.
 
Over and out.
 
Travis

Är du journalist eller aktivist?

Svar: Är det en retorisk fråga?
ylvwes

T

Det var ingen retorisk fråga. Är du journalist ELLER aktivist?

Svar: Jag är journalist. Hur kommer det sig att du frågar? Vem och vad är du?
ylvwes

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress