ylvwes

Hard work work
I dag inleds en sju dagar lång arbetsvecka för min del. Det kommer att kännas ovant, men kul såklart. Först gör jag ett gästspel som reporter på radion fram till fredag och till helgen är jag webbredaktör igen.
 
Tänk att jag redan i tidiga tonåren bestämde mig för att jag skulle bli journalist. Anledningen var att jag älskar att skriva "och som journalist så skriver man ju", tänkte Ylva 13 år. Nu är jag journalist och det är verkligen ett drömyrke. Ibland har jag haft mina dalar, men för det mesta tycker jag att det är världens bästa jobb. Det är ju så mycket mer än att skriva och jag har upptäckt nya tjusningar med yrket.
 
Jag älskar fortfarande att skriva. Det är en väldigt viktigt del i mitt liv, jag måste få skriva. Med skriva menar jag alltså inte bara sms och korta mail, utan verkligen skriva. Dagbok, noveller, you name it.
 
I bloggen blir det inte så många längre inlägg för tillfället, men jag tror att det beror på att jag kanske är lite feg. Jag tänkter alltid att jag är en så öppen person, men samtidigt har jag omedvetet svårt att vara personlig i sociala medier. Oh well. Det är förmodligen en fördel. Men jag vill skriva längre inlägg, inte bara om mode, som dock blir allt viktigare i min vardag.
 
Nu är det hög tid att knalla till jobbet. Tjing!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress