ylvwes

Love yourself

via GIPHY

I går hade jag en riktigt avslappnande och trevlig dag helt för mig själv. Jag älskar verkligen att umgås med mig själv, att bara få vara själv, utan att känna mig ensam. Bara för att jag har en ledig dag känner jag inte att jag måste passa på att träffa folk eller åka iväg. Jag ägnade dagen åt att fixa med tvätten, stryka, kolla serier, spela Sims och tog en långpromenad med härlig musik i lurarna. Vardagslyx! Lagade till och med en riktigt god, vegetarisk middag, trots att jag var ensam hemma och egentligen hade kunna äta typ fil till middag, haha.
 
Att trivas i sitt eget sällskap tror jag är viktigt för att må bra inombords. Det är så himla viktigt att ta hand om sig själv och ha vissa dagar där du får göra precis det du vill, utan att bli stressad över att du egentligen borde höra av dig till den eller den, eller göra massa ärenden på stan.
 
Jag samlar liksom energi av att vara "ifred". Om jag inte får tillräckligt mycket egentid orkar jag helt enkelt inte vara social och umgås med mina kompisar utan att bli stressad och orimligt trött. Ungefär.
 
I dag har jag fixat med tvätt (igen) och dammsugit, diskat och börjat packa inför helgen. Vi ska på bröllop, vilket jag ser fram emot. Jag gillar verkligen att gå på bröllop och har haft min outfit planerad i flera veckor, hehe.
 
That's all for now.
 
Xoxo


Amanda Jona [SPONTAN]

Känner så igen mig i det du skriver, det är viktigt att kunna vara själv utan att vara ensam :)

Svar: Eller hur! Har typ aldrig tråkigt heller när jag umgås med mig själv, haha. Skämt åsido, jag tror en blir tryggare i sig själv om en kan vara för sig själv utan problem :)
ylvwes

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress