ylvwes

Contour and color
 
Jag nyfiken på det här med contouring och skulle vilja behärska trenden. Har precis klickat hem ett contouring kit från det realtivt nystartade märket Makeup Revolution som säljs på CDON och är baserat i Storbritannien. Beställde även tillhörande borstar, som ska vara bra för just contouring.
 
Nu till våren är det ju förrsten passande med en färgstark look och jag gillar ögonskuggorna från Wet N Wild som finns hos Nelly. Har en sedan tidigare med mer neutrala färger, men nu när vårsolen kikar fram blir jag sugen på starkare kulörer. Ett gäng blotting paper är ett bra komplement att ha med sig i väskan under dagen, speciellt när det är varmt och glansiga partier gärna kikar fram i ansiktet.
 
Det är grymt kul med smink och bra att det finns prisvärda budgetalternativ som passar perfekt om du vill testa en ny produkt eller trend. Det kan ju kännas onödigt att lägga ut en förmögenhet på någonting som du kanske inte gillar, samtidigt som det ofta är värt att investera i en riktigt schysst produkt, beroende på vad du behöver. Jag gillar att mixa i mitt badrumsskåp, precis som i garderoben. Försöker dock numera att alltid välja märken som är cruelty free, som alltså inte testar sina produkter på djur. Det känns viktigt att kunna sminka sig med gott samvete.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress