ylvwes

A very guilty pleasure
Åh, typiskt. Nu har jag fått ännu ett guilty pleasure. Jag brukar varje höst följa Paradise Hotel typ slaviskt och nu inser jag att våren (och sommaren?) kommer bli minst lika kantad av skandaler, fylla och sex på tv. Nu har jag börjat kolla på Ex On The Beach, som i mitt tycke är mycket värre än PH. Förmodligen på grund av att människorna där måste tampas med sina ex och deras ex i samma hus, haha.
 
Det är tyvärr ganska underhållande, men varje avsnitt stör jag mig på att killarna (precis som i PH) är så sjukt omogna och sexistiska. De beter sig vidrigt, speciellt när det kommer till sex. Ett exempel tog Irena Pozar upp i en krönika, som handlar om när fölhjande dialog utspelar sig i ett avsnitt:
 

Elin: ”Vi behöver inte ha sex”
Nenad: ”Jo”
Elin: ”Men Nenad, vi behöver inte ha sex”
Nenad: ”Jo, vi ska ha sex”
Elin: ”Jag vill inte längre”
Nenad: ”Varför?”
Elin: ”Därför”
Nenad: ”Varför? Vad gjorde jag för fel?”

Till slut säger Elin (till en väldigt upprörd Nenad): ”Du kan inte bli arg på mig för att jag inte vill ha sex” och han svarar: ”Tror du att jag är din jävla leksak eller?”

Ehh what?! Orkar inte. Självklart finns det tjejer som också tjatar om sex, men... ja, jag behöver nog inte ens kommentera vidare. Elin är knappast ensam om att som tjej ha upplevt en liknande diskussion med en kille.

Och det blir ju bara värre när programmet på sin Facebooksida sedan lägger ut ett klipp från händelsen med kommentaren ”Äntligen blev det gupp under täcket”. Det är absolut inte okej. Visst, deltagarna uttrycker sig klumpigt i tv och det är svårt att stoppa (enkelt att klippa bort dock) men att sedan "hylla" en situation där Nenad tjatar till sig sex mot Elins vilja. Nej. Det är inte okej.

Läs hela inlägget av Irena Pozar här förresten.

Det jag däremot gillar i Ex On The Beach är att tjejerna backar varandra och inte tar skit. Jasmine till exempel är så jävla bad ass på ett bra sätt, hon säger alltid ifrån och sätter ner foten när killarna är grisiga. You go girl!
 
Hmm, ja, det var dagens bekännelse typ. Varvat med ett grymt viktigt ämne som alla borde reflektera över varje dag.


ERICA

sv: Vad skönt att det känns bättre för dig nu, det är ju det som är charmen med att växa upp - man lär känna sig själv bättre. men det är otroligt vilken stark och otrevlig känsla det är. jag tror ändå att svartsjuka kan vara bra i liten mängd eftersom det visar att man bryr sig plus att den faktiskt kan fungera som varningstecken i vissa fall. jag gillar din blogg, bra åsikter!

Svar: Tack! :)
ylvwes

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress