ylvwes

Hej, vem är jag?!
 
Nu har jag återvänt till blogg.se efter sejourer hos blogspot.com och fames.se (som nu tyvärr lagt ner). 
 
Jag har till viss del koll på vilka som läser min blogg, men säkerligen känner inte alla mig speciellt väl egentligen. Så nu bjuder jag på ett gyllene tillfälle att ta chansen att lära känna mig genom 20 frågor som jag hittade helt random här
 
Självklart kommer jag att fortsätta med bloggen i samma stil som förut; mode, shopping, inredning, inspiration, träning, mat, spel, resor, feminism och allt som är viktigt och intressant i vardagen. Spretigt? Ja, men jag är ju en rastlös själ och lite av en kameleont. Att inspirera och berätta är mitt huvudsakliga mål med bloggen. Love it or leave it. 
 

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?

Glee – och jag skulle vara riktigt jäkla bra på att sjunga såklart.

2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?

Veterinär och sedan professionell ryttare och fotbollsproffs.

3. Vilken är din favoritdoft?

Kanelbullar, saltvatten och kokos.

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?

Haha! Bra fråga! Hmm. Vid en härlig strand på Hawaii kanske?!

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?

Panikattack!! Ringer familjen, vänner och Jonas för att komma på ett sätt att ta farväl av planeten.

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?

Jag skulle förmodligen ha stora fördelar på grund av mitt kön och slippa bli bedömd efter utseendet i lika stor grad. Det är mycket som skulle vara annorlunda, vilket är både positivt och negativt.

7. Vilket är ditt favoritverktyg?
 
Hammare är nog det verktyg jag behärskar bäst i alla fall.
 
8. Vad gör du om tio år?
 
Om tio år har jag debuterat som författare och jobbar fortfarande som journalist. Jag har kanske flyttat till Göteborg och hunnit med att bo utomlands (igen).
 
9. Vilken är din bästa danslåt?
 
Oj, vad svårt att välja en enda låt. Gillar ju Let's Twist Again haha och här är en spellista med fler dansanta låtar.
 
10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
 
Snygga klänningar med perfekt passform.
 
11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?
 

Väldigt bra eftersom jag skulle spendera pengarna på resor, efter att jag betalat av hela min studieskuld.

12. Vad tycker du om ordet hen?

Det är ett ypperligt ord och jag tycker att det är helt sjukt att folk stör sig på tre små bokstäver som inte gör någon som helst skada.

13. Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?

Just nu gillar jag ett bananbröd som jag fått recept på av mamma.

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?

Inte helt okej. Har minskat min egen köttkonsumtion ganska drastiskt det senaste året och har för avsikt att fortsätta i samma stil.

15. Är du beroende av något?

Förutom syre och vatten? Kärlek, vänner, pengar, The Sims och avslappning.

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?

Haha allt möjligt, beroende på hur långt tillbaka i tiden vi ska tänka oss. Här är en spellista som sammanfattar mina tonår ungefär.

17. Vad gör dig riktigt förbannad?

Rasism och kvinnohat samt när barn och djur far illa.

18. Har du något riktigt bra husmorstips?

Bakpulver ska tydligen gå att använda till mycket, typ rengöra silver.

19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?

ICA har bra tv-reklam men kommer inte på ett specifikt avsnitt.

20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?

Jag är inte alls lika blyg, men folk uppfattar mig som det ibland, trots att jag är en pratkvarn. Gillar fortfarande att spela tetaer, klä ut mig och att vara kreativ.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress